Sposób stanowienia aktów publicznych

2003-06-27 1346
Art. czytany: 6893 razy


1. Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje:
- Prezydentowi Miasta,
- Komisjom Rady Miasta,
- Co najmniej 3 radnym.
2. Projekty uchwał w formie pisemnej składa Przewodniczącemu Rady Miasta Prezydent Miasta celem ich opiniowania przez merytoryczne komisje Rady.
3. Każdy projekt uchwały powinien zostać przedłożony Radzie wraz z uzasadnieniem, wskazującym na cel i zasadność podjęcia uchwały oraz informację o skutkach społecznych i finansowych jej realizacji.
4. Projekty uchwał są także opiniowane co do ich zgodności z prawem przez prawnika prowadzącego obsługę prawną Urzędu.
5. Przewodniczący Rady zobowiązany jest wprowadzić do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Miasta projekt uchwały, jeżeli wpłynął on do Rady co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia Sesji Rady.
6. Uchwały zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady, w głosowaniu jawnym lub jawnym imiennym, chyba, że ustawa o samorządzie gminnym stanowi inaczej.
7. Uchwały Rady podpisuje jej Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący, który obradom Sesji przewodniczy.
8. Oryginały uchwał ewidencjonuje się w rejestrze uchwał i przechowuje w Biurze Rady Miasta.