(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Karty Usług
Status prawny
Wydziały i referaty
Władze
Zamierzenia władzy
Programy
Organizacja
Oferty inwestycyjne
Jednostki podległe
Zamówienia Publiczne
Przetargi - archiwum do 2008
Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż nieruchomości
Majątek Gminy
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Kontrole
Budżet i finanse
Informacje niepublikowane
Oferty Pracy
Konkurs ofert
Informator budżetowy
Instrukcja obsługi
Organizacje Pozarządowe
Wybory
Składowanie odpadów niebezpiecznych
Środowisko
Nieruchomości przewidziane do sprzedaży przez Gminę
Ogłoszenia o konkursach
Ogłoszenia
Obwieszczenia
Skarżyska Karta Dużej Rodziny
Wzory formularzy o przyznanie prawa pomocy przed sądami administracyjnymi
Petycje
Działalność lobbingowa
Konsultacje społeczne
Budżet Obywatelski
Skarżyski Program Seniora
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» UMOWA na wykonanie dostawy oleju opałowego
» Załączniki 1, 1a do zapytania ofertowego
» Zapytanie ofertowe
» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2019/2020
» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2018/2019
  • Jednostki podległe
  • Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Kompetencje
  • Przedmiot działalności

    Przedmiot działalności

    Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej jest gminną jednostką organizacyjną utworzoną w celu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, które obejmują w szczególności:

    - analizę i ocenę zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej,
    - przyznawanie i wypłacanie przewidzianych ustawą świadczeń,
    - pobudzanie społecznej aktywności w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin,
    - pracę socjalną, rozumianą jako działalność zawodowa, skierowaną na pomoc osobom i rodzinom we wzmocnieniu lub odzyskaniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie oraz na tworzenie warunków sprzyjających temu celowi.

    W ramach swej działalności Ośrodek realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej zlecone gminie oraz zadania własne gminy, określone w ustawie z dnia 29 listopada 1990r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 1998r. Nr 64, poz.414, z późn.zm.).
    Prawo do świadczeń pomocy społecznej przysługuje osobom posiadającym obywatelstwo polskie zamieszkującym i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz cudzoziemcom posiadającym zezwolenie na pobyt stały lub status uchodźcy, zamieszkującym i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli umowy międzynarodowe nie stanowią inaczej.
    Świadczenia pomocy społecznej są udzielanie na wniosek osoby zainteresowanej, jej przedstawiciela ustawowego bądź innej osoby, za zgodą zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego.
    Pomoc społeczna może być również udzielana z urzędu.

    Do ośrodka mogą zgłaszać się o pomoc osoby, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, której nie są w stanie pokonać wykorzystując własne środki, możliwości i uprawnienia. Osoby i rodziny ubiegające się o świadczenia pomocy społecznej powinny jednocześnie spełniać dwa kryteria:

    KRYTERIUM DOCHODOWE - określone w przepisach jako dochód na osobę lub osobę w rodzinie, obliczane dla każdego gospodarstwa, uzależnione od ilości osób w rodzinie. Jeżeli osoba lub rodzina nie posiada obliczonego dochodu, pomocy udziela się z powodu ubóstwa.
    Prawo do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej przysługuje osobom i rodzinom, których dochód na osobę w rodzinie, nie przekracza:
    - na osobę samotnie gospodarującą - 461 zł
    - na osobę w rodzinie – 316 zł

    Podane wyżej wysokości dochodów, zmieniają się w ciągu roku i są ogłaszane przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej w 'Monitorze Polskim'.
    W niektórych przypadkach kryterium dochodowe nie ma zastosowania.

    Kryterium dysfunkcji społecznej - pomocy udziela się osobom i rodzinom w szczególności z powodu:
    - sieroctwa
    - ubóstwa
    - bezdomności
    - potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności
    - bezrobocia
    - niepełnosprawności
    - długotrwałej choroby
    - bezradności w sprawach opiekuńczo - wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych
    - alkoholizmu lub narkomanii
    - trudności w przystosowaniu do życia po opuszczeniu zakładu karnego,
    - klęski żywiołowej lub ekologicznej.

    Rodzaj i rozmiar świadczenia są odpowiednie do okoliczności uzasadniających udzielenie pomocy. Ośrodki Pomocy Społecznej pomagają potrzebującym w różny sposób, w tym między innymi:
    - organizują usługi opiekuńcze dla osób starszych i chorych,
    - pokrywają wydatki na świadczenia zdrowotne,
    - organizują poradnictwo prawne i psychologiczne,
    - pomagają w staraniach o dom pomocy społecznej,
    - prowadzą domy pomocy społecznej, ośrodki wsparcia o zasięgu lokalnym, środowiskowe domy samopomocy,
    - udzielają pomocy finansowej i rzeczowej.

    Pomocy udziela się w różnych formach, należą do nich w szczególności:

    - usługi opiekuńcze, w tym specjalistyczne
    Osobom samotnym, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione, przysługuje pomoc w formie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania. Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości również zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem. Do kompetencji Rady Gminy należy określanie szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi oraz szczegółowych zasad częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania. Usługi opiekuńcze mogą być· również świadczone również w domach pomocy społecznej, ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych (pomoc instytucjonalna).
    - pomoc rzeczowa
    Realizowana poprzez udzielanie schronienia, posiłku i niezbędnego ubrania osobie tego pozbawionej. Schronienia udziela się w noclegowniach, domach dla bezdomnych i innych miejscach. Przyznanie niezbędnego ubrania następuje przez dostarczenie osobie potrzebującej bielizny, odzieży i obuwia odpowiednich do jej indywidualnych właściwości oraz pory roku. Pomoc w postaci jednego gorącego posiłku dziennie przysługuje osobie, która własnym staraniem nie może go sobie zapewnić, a przyznana dzieciom i młodzieży w okresie nauki w szkole może być realizowana w formie zakupu posiłków.
    - pomoc finansowa
    Realizowana w postaci świadczeń pieniężnych (zasiłki, renta socjalna, składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne).
    - pomoc w postaci pracy socjalnej i poradnictwa specjalistycznego
    Osobom i rodzinom udziela się (niezależnie od sytuacji dochodowej) pomocy w postaci pracy socjalnej, poradnictwa specjalistycznego, w szczególności prawnego i psychologicznego. Osobom i rodzinom może zostać· również udzielona pomoc w załatwieniu spraw urzędowych i innych ważnych spraw bytowych oraz w utrzymaniu kontaktów z otoczeniem.

    Rodzaje świadczeń pieniężnych

    Świadczenia pieniężne, to w szczególności:

    - Zasiłek celowy
    W celu zaspokojenia niezbędnej potrzeby bytowej osobie i rodzinie może zostać przyznany zasiłek celowy w szczególności na pokrycie, w części lub całości kosztów zakupu leków i leczenia, remontu mieszkania, opału i odzieży, pogrzebu.
    Może zostać również przyznany osobom i rodzinom, które poniosły straty w wyniku zdarzenia losowego, klęski żywiołowej lub ekologicznej. Świadczenie to może być przyznane zarówno w formie pieniężnej jak i rzeczowej.
    Zasiłek celowy może być również przyznany w formie biletu kredytowanego.

    - Zasiłek okresowy
    Może być przyznany osobom i rodzinom, jeżeli dochód osoby samotnie gospodarującej lub dochód rodziny nie przekracza kryterium dochodowego osoby lub rodziny, a dochody oraz posiadane zasoby pieniężne nie wystarczają na zaspokojenie ich niezbędnych potrzeb, w szczególności ze względu na:
    - długotrwałą chorobę,
    - niepełnosprawność,
    - bezrobocia,
    - brak uprawnień do renty rodzinnej po osobie, na której ciążył obowiązek alimentacyjny,
    - brak możliwości nabycia uprawnień do świadczeń z innych systemów zabezpieczenia społecznego.

    - Bezzwrotny specjalny zasiłek okresowy lub celowy
    Może być przyznany, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, osobie lub rodzinie nie spełniającej kryterium dochodowego.

    - Zasiłek stały
    Przysługuje osobie pełnoletniej:
    1) samotnej, całkowicie niezdolnej do pracy z powodu wieku lub inwalidztwa, jeżeli jej dochód jest niższy od kryterium dochodowego,
    2) całkowicie niezdolnej do pracy z powodu wieku lub inwalidztwa, jeżeli jej dochód, jak również dochód na osobę w rodzinie, jest niższy od kryterium dochodowego.

    Przyznanie świadczeń
    Przyznanie świadczeń następuje w drodze decyzji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
    Świadczenia w postaci pracy socjalnej i poradnictwa nie wymagają wydania decyzji.
    Decyzja o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia może być wydana po przeprowadzeniu wywiadu rodzinnego (środowiskowego) lub jego aktualizacji, dokonywanej nie rzadziej niż co 6 miesięcy. Wywiad przeprowadza pracownik socjalny w miejscu zamieszkania klienta.
    Wywiad środowiskowy (rodzinny) przeprowadza się w celu ustalenia sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej osób i rodzin, w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku o pomoc. W przypadku gdy osoba lub rodzina ubiegająca się o pomoc, nie wyrażają zgody na zbieranie danych osobowych w zakresie ustalonym przepisami ustawy, Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej może wydać decyzję odmawiającą przyznania pomocy. Pracownik socjalny przeprowadzający wywiad rodzinny (środowiskowy) może domagać się od osoby lub rodziny ubiegającej się o pomoc złożenia oświadczenia o dochodach i stanie majątkowym. Odmowa złożenia oświadczenia jest podstawą wydania decyzji o odmowie przyznania świadczenia.

    Decyzje w sprawie przyznania pomocy powinny być wydane w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku o pomoc.

    Odwołania od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania.

    Dodatki mieszkaniowe

    Na podstawie ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. Nr 71, poz. 734), dodatek mieszkaniowy przysługuje:
    - najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych;
    - członkom spółdzielni mieszkaniowych zamieszkującym na podstawie spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego;
    - osobom zajmującym lokale mieszkalne w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom lokali mieszkalnych;
    - innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem;
    - osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal socjalny.
    Wymogiem przyznania dodatku jest zamieszkiwanie i prowadzenie gospodarstwa domowego w lokalu przez wszystkie osoby umieszczone we wniosku i deklaracji o dochodach. Jeżeli osoba jest zameldowana w lokalu, ale w nim nie zamieszkuje, nie należy wpisywać jej we wniosku. Nie należy też wpisywać osób, które zamieszkują w lokalu, ale nie prowadzą wspólnego gospodarstwa z wnioskodawcą. Do otrzymania dodatku uprawnione są rodziny, w których miesięczny dochód na osobę nie przekracza 150% najniższej emerytury w gospodarstwie 1 - osobowym oraz 100% najniższej emerytury w gospodarstwie wieloosobowym. W tym przypadku udział własny rodziny w pokryciu kosztów utrzymania mieszkania wynosi:
    - 15% w gospodarstwie 1 - osobowym;
    - 12% w gospodarstwie 2 - 4 osobowym;
    - 10% w gospodarstwie złożonym z 5 lub więcej osób.

    Dodatek mieszkaniowy przysługuje, jeżeli powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego nie przekracza normatywnej powierzchni o więcej niż 30% albo 50% pod warunkiem, że udział powierzchni pokoi i kuchni w powierzchni użytkowej tego lokalu nie przekracza 60%.
    Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy złożyć w ostatnim miesiącu obowiązywania „starego” dodatku.
    Wysokość dodatku wylicza się jako różnicę pomiędzy wydatkami przypadającymi na powierzchnię normatywną a kwotą, którą rodzina musi pokryć z własnych dochodów.
    Do obliczenia wysokości dodatku przyjmuje się 90% wydatków normatywnych wykazanych przez zarządcę.
    Jeżeli mieszkanie nie jest wyposażone w instalację centralnego ogrzewania, ciepłej wody lub gazu przewodowego, wówczas przysługuje ryczałt na zakup opału.
    Wysokość dodatku łącznie z ryczałtem nie może przekraczać 70% wydatków przypadających na normatywną powierzchnię zajmowanego lokalu.
    Wydanie decyzji może być poprzedzone wywiadem środowiskowym, który powinien być przeprowadzony w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku stwierdzenia rażących dysproporcji lub odmowy złożenia oświadczenia o stanie majątkowym, można odmówić przyznania dodatku.
    Jeżeli osoba nie opłaca na bieżąco kwoty stanowiącej różnicę między czynszem, a dodatkiem, wówczas wstrzymuje się dodatek. Po uregulowaniu należności, co potwierdzi zaświadczenie od zarządcy budynku, dodatek mieszkaniowy zostaje odblokowany. Wstrzymanie dodatku nie wyklucza możliwości ubiegania się o nowy dodatek po upływie okresu przyznania poprzedniego


    INFORMACJA SEKCJI ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH MOPS W SKARŻYSKU-KAMIENNEJ
    Od dnia 01.05.2004r. została utworzona Sekcja Świadczeń Rodzinnych z siedzibą w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 10
    Nr telefonu: 041 25-24-876, 041 25-24-875
    Czynny w godzinach:
    poniedziałek – piątek od godz. 7.30 do 15.30

    Sekcja Świadczeń Rodzinnych zajmuje się obsługą świadczeń rodzinnych zgodnie z ustawą z dn. 28.11.2003r o świadczeniach rodzinnych /Dz. U. 228 poz. 2255 z dn. 30.12 03/ z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dn. 05.03.2004r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne /Dz. U. Nr 45 poz. 433 z dn. 19.03.2004r./

    Ustawa o świadczeniach rodzinnych tworzy nowy system wsparcia dla rodzin:
    1) zasiłek rodzinny i system dodatków
    2) świadczenia opiekuńcze
    Świdczenia rodzinne przysługują:
    - obywatelom polskim
    - cudzoziemcom posiadającym obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego
    - cudzoziemcom przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, posiadającym status uchodźcy lub zezwolenie na osiedlenie się w RP jeśli zamieszkują łącznie z członkami rodzin na terytorium RP.

    Zasiłek rodzinny przysługuje rodzicom, jednemu z rodziców albo opiekunowi prawnemu dziecka, opiekunowi faktycznemu dziecka, osobie uczacej się, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę albo dochód osoby uczącej sie nie przekracza 504zł lub 583 zł. w przypadku gdy członkiem rodziny jest dziecko legitymujące sie orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności.
    Zasiłek rodzinny przysługuje do ukończenia przez dziecko:
    1. 18 roku życia lub
    2. nauki w szkole, jednak nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia, albo
    3. 24 roku życia, jeżeli kontynuuje naukę w szkole lub w szkole wyższej i legitymuje się orzeczeniem o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności.
    Wysokość zasiłku rodzinnego wynosi miesięcznie:
    - 43 zł m-cznie na 1i 2 dziecko
    - 53 zł. m-cznie na 3 dziecko
    - 66 zł. m-cznie na 4 i kolejne dziecko
    Osoba ucząca się – oznacza to osobę pełnoletnią uczącą się, niepozostającą na utrzymaniu rodziców w związku z ich śmiercią lub z zasądzeniem od rodziców na jej rzecz alimentów.
    Do zasiłku rodzinnego przysługują dodatki:
    1. Dodatek z tyt. urodzenia dziecka przysługuje jednorazowo w wys. 500 zł. na dziecko w wieku do ukończenia przez dziecko pierwszego roku życia.
    2. Dodatek z tyt. opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi faktycznemu dziecka, jeżeli dziecko pozostaje pod jego faktyczną opieką, uprawnionemu do urlopu wychowawczego w wysokości 400 zł. miesięcznie, nie dłużej jednak niż przez okres;
    - 24 miesięcy kalendarzowych
    - 36 miesięcy kalendarzowych, jeżeli sprawuje opiekę nad więcej niż jednym dzieckiem urodzonym podczas jednego porodu
    - 72 miesięcy kalendarzowych, jeżeli sprawuje opiekę nad dzieckiem legitymującym się orzeczeniem o niepełnosprawności albo o znacznym stopniu niepełnosprawności.
    3. Dodatek z tyt. samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania przysługuje przez okres 3 lat, nie dłużej jednak niż do ukończenia przez dziecko 7 roku życia, matce lub ojcu, opiekunowi faktyczemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, jeżeli dziecko pozostaje pod jego faktyczną opieką.
    Miesięczna wysokość zasiłku wynosi 400 zł. m-cznie.
    4. Dodatek z tyt. samotnego wychowywania dziecka przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi faktyczemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka oraz osobie uczącej się, w wysokości 170 zł. m-cznie na dziecko, a w przypadku samotnego wychowywania dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności lub znacznym stopniu niepełnosprawności dodatek przysługuje w wysokości 250 zł. m-cznie na dziecko.
    Prawo do dodatku mają przez okres 1-go roku tj. do 30.04.2005r również osoby pozostające w związku małżeńskim otrzymujące do dnia wejście w życie ustawy świadczenie z funduszu alimentacyjnego.
    5. Dodatek z tyt. kształcenia i rehabilitacji dziecka przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi faktycznemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, a także osobie uczącej się na pokrycie zwiększonych wydatków związanych z rehabilitacją lub kształceniem dziecka w wieku;
    - do ukończenia 16 roku życia, jeżeli legitymuje się orzeczeniem o niepełnosprawności,
    - powyżej 16 roku życia do ukończenia 24 roku życia, jeżeli legitymuje się orzeczeniem o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności.
    Miesięczna wysokość dodatku wynosi;
    - 50 zł na dziecko w wieku do ukończenia 5-go roku życia
    - 70 zł na dziecko w wieku powyżej 5-go roku życia do ukończenia 24 roku życia.
    6. Dodatek z tyt. rozpoczęcia roku szkolnego przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi faktyczemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, a także osobie uczącej się na częściowe pokrycie wydatków związanych z rozpoczęciem w szkole nowego roku szkolnego.
    Dodatek wypłaca się raz w roku w m-cu wrześniu, w wysokości 90 zł na dziecko.
    7. Dodatek z tyt. podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania przysługuje matce lub ojcu , opiekunowi faktyczemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, a także osobie uczącej się na częściowe pokrycie wydatków związanych z zamieszkaniem w miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej – w wysokości 80 zł na dziecko przez okres 10 miesięcy.
    8. Dodatek na pokrycie wydatków związanych z zapewnieniem dziecku możliwości dojazdu z miejsca zamieszkania do miejscowości, w której znajduje się siedziba szkoły, w przypadku dojazdu do szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej – w wysokości 40 zł miesięcznie na dziecko.
    Dodatek przysługuje przez okres 10 miesięcy w roku w okresie pobierania nauki od września do czerwca następnego roku kalendarzowego.
    ŚWIADCZENIA OPIEKUŃCZE
    1. Zasiłek pielęgnacyjny przyznaje się w celu częściowego pokrycia wydatków wynikających z konieczności zapewnienia osobie niepełnosprawnej opieki i pomocy innej osoby w związku z niezdolnością do samodzielnej egzystencji.
    Zasiłek pielęgnacyjny przysługuje;
    - niepełnosprawnemu dziecku
    - osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia, jeżeli legitymuje się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności
    - osobie, która ukończyła 75 lat
    - osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia legitymującej się orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, jeżeli niepełnosprawność powatała w wieku do ukończenia 21 roku życia.
    Miesięczna kwota zasiłku pielęgnacyjnego wynosi 144 zł.
    2. Świadczenie pielęgnacyjne z tytułu rezygnacji z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej w związku z koniecznością opieki nad dzieckiem przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi faktycznemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, jeżeli nie podejmuje lub rezygnuje z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej w celu sprawowania opieki nad dzieckiem legitymującym się orzeczeniem o niepełnosprawności albo o znacznym stopniu niepełnosprawności.
    Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje w wysokości 420 zł m-cznie.
    Dn 01.10 2004r wchodzi w życie ustawa z dn. 30.07.2004r o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych/ Dz. U. Nr 192 poz. 1963 / wprowadza się następujące zmiany;
    1. Zasiłek rodzinny przysługuje również osobie uczącej się w szkole lub w szkole wyższej jednak nie dłużej niż do ukończenia 24 r. życia
    2. Osoba samotnie wychowująca dziecko będzie miała prawo do dodatku do zasiłku rodzinnego z tyt samotnego wychowywania dziecka także wówczas, gdy dziecko jest uprawnione do renty socjalnej
    3. Dodatek do zasiłku rodzinnego z tyt podjęcia nauki poza miejscem zamieszkania przysługuje również na dzieci uczące się w gimnazjum, jeżeli legitymują się orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności – oznacza to, że jeżeli dziecko niepeołnosprawne uczęszcza do gimnazjum i podejmie naukę w innej miejscowości i tam zamieszka / w internacie, bursie, na stancji/ rodzinie przysługuje dodatek.
    4. Nowelizacja ustawy przywraca prawo do zasiłku pielęgnacyjnego dzieciom niepełnosprawnym wychowującym się w rodzinach zastępczych.
    5. Osoby uprawnione od 1-go maja 2004r. do zasiłku rodzinnego i dodatku z tyt. samotnego wychowywania dziecka – jeżeli w kwietniu 2004r pobierały świadczenia z funduszu alimentacyjnego otrzymają wyrównanie dodatku w wysokości 70% przysługującego w kwietniu 2004r świadczenia. Dodatek nie może być niższy niż 170 zł na dziecko albo 250 zł na dziecko niepełnosprawne i wyższy niż 300 zł.
    Do wniosku o świadczenia rodzinne należy dołączyć podstawowe dokumenty:
    1. uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o zasiłek rodzinny,
    2. skrócony odpis aktu urodzenia dziecka,
    3. orzeczenie o niepełnosprawności albo o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności w przypadku, gdy w rodzinie wychowuje się dziecko niepełnosprawne,
    4. zaświadczenie szkoły, w przypadku nauki dziecka w szkole ponadgimnazjalnej,
    5. zaświadczenie z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez członków rodziny w roku 2002,
    6. kopię odpisu prawomocnego wyroku sądu orzekającego rozwód lub separację albo kopię aktu zgonu małżonka lub rodzica w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko.
    W przypadku ubiegania się o poszczególne dodatki do zasiłku rodzinnego wymagane są dodatkowe dokumenty:
    Osoba ubiegająca się o ustalenie prawa do dodatku do zasiłku rodzinnego z tyt. opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego dołącza:
    1. zaświadczenie pracodawcy o udzieleniu urlopu wychowawczego oraz o okresie na jaki został udzielony
    2. zaświadczenie pracodawcy lub ZUS o okresie za jaki wypłacono zasiłek wychowawczy oraz o jego wysokości
    3. zaświadczenie o co najmniej 6-cio miesięcznym okresie pozostawania w zatrudnieniu bezpośrednio przed uzyskaniem prawa do urlopu wychowawczego
    4. zaświadczenie organu emerytalno-rentowego stwierdzające, że osoba ubiegająca się o w/w zasiłek była zgłoszona do ubezpieczeń społecznych.
    Osoba ubiegająca się o ustalenie prawa do dodatku z tyt. samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania dołącza:
    1. zaświadczenie Powiatowego Urzędu Pracy o utracie prawa do zasiłku dla osób bezrobotnych określające datę utraty tego prawa oraz o zarejestrowaniu osoby ubiegającej się o ten dodatek, jako poszukującej pracy.
    Osoba ubiegająca się o dodatek z tyt. podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania dołącza:
    1. dokument potwierdzający tymczasowe zameldowanie ucznia w bursie, internacie lub w innym miejscu zapewniającym zamieszkanie, prowadzonym przez podmiot publiczny
    2. zaświadczenie szkoły
    3. oświadczenie osoby fizycznej o wynajmie lokalu uczniowi oraz dokument potwierdzający tymczasowe zameldowanie.
    Osoba ubiegająca się o przyznanie zasiłku pielęgnacyjnego dołącza:
    1. orzeczenie o niepełnosprawności albo
    2. orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności ze wskazaniem daty powstania niepełnosprawności albo
    3. orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności
    4. uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się.
    Osoba ubiegająca się o przyznanie świadczenia pielęgnacyjnego dołącza:
    1. orzeczenie o niepełnosprawności albo znacznym stopniu niepełnosprawności dziecka
    2. zaświadczenia o dochodach

    KLUB INTEGRACJI SPOŁECZNEJ

    Utworzony uchwałą Nr XV/49/2004 RM Skarżyska-Kamiennej z dnia 26.06.2004r. w sprawie uchwalenia Statutu MOPS w Skarżysku-Kamiennej.

    Do zadań Klubu Integracji Społecznej należy:

    1. Reintegracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych marginalizacją poprzez realizację zadań o charakterze terapeutycznym, zatrudnieniowym i samopomocowym.
    2. Pobudzanie aktywności społecznej i inspirowanie działań samopomocowych we współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i innych negatywnych zjawisk społecznych.
    3. Wspomaganie osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu przez nich możliwie pełnej aktywności życiowej.
    4. Podejmowanie działań w celu rozwijania niezbędnej infrastruktury socjalnej w mieście.
    5. Udzielanie wsparcia psychologicznego, prowadzenie terapii indywidualnej i rodzinnej.
    6. Opracowanie indywidualnych programów zatrudnienia socjalnego dla uczestników zajęć w KIS.


    Data wprowadzenia: 2003-06-30 1215
    Data upublicznienia: 2003-06-30
    Art. czytany: 7333 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Paweł Gębski
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Uwaga !!! Nowy BIP od dnia 2017-03-01 pod adresem:
    www.bip.skarzysko.pl


    GODZINY OTWARCIA URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

    Poniedziałek:

    7:30 - 17.00

    Wtorek - Czwartek:

    7:30 - 15:30

    Piątek:
    7:30 - 14:00


    Biuro Obsługi Interesanta czynne codziennie:

    7:30 - 17:00













    GODZINY OTWARCIA KASY URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

    Poniedziałek:

    7:30 - 16.00

    Wtorek - Czwartek:

    7:30 - 14.00

    Piątek:

    7:30 - 12:30



    Dokumenty do pobrania w zakładce "Jak załatwić sprawę" w podkategorii odpowiedniego wydziału.

    Jak załatwić sprawę


    Wniosek o udostępnienie informacji publicznej


    Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych


    Konsultacje w sprawie projektów uchwał wydziału oświaty kultury i sportu


    Wybory ławników sądowych - kadencja 2016-2019



    Numery kont bankowych:
    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna W-ł Finansowy


    Konto 63 1560 0013 2418 3678 0000 0001:

    - udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych

    - subwencje


    Konto 36 1560 0013 2418 3678 0000 0002:

    - dzierżawa , wpłaty za wieczyste użytkowanie, zajęcie pasa drogowego,

    - dowody osobiste, udostępnienie danych osobowych, zezwolenia na

    - sprzedaż alkoholu, mandaty, opłata adiacencka,


    Konto 95 1560 0013 2418 3678 0000 0007:

    - wadia i kaucje


    Konto 79 1560 0013 2418 3678 0000 0004:

    PODATKI I OPŁATY



    Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi



    Sprawy załatwiane w Referacie Podatków i Opłat

    Formularze interaktywne 2016

    Wzory formularzy informacji i deklaracji podatkowych


    Getin Noble Bank S.A. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa

    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna